Портал в режимі тестування та наповнення
  • A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
В Україні розпочав роботу Парламент нового скликання та створено Коаліцію депутатських фракцій
Опубліковано 28 листопада 2014 року о 16:52

27 листопада 2014 р. під час урочистого відкриття першої сесії Верховної Ради України VIIІ скликання було сформовано коаліці депутатських фракцій, до якої ввійшла конституційна більшість парламентаріїв – 302.

В основі сформованої коаліції лежить спільне бачення європейського розвитку та реформування держави, що закріплено коаліційною угодою.

Угода регламентує відновлення Україною політичного курсу на інтеграцію до євроатлантичного безпекового простору, набуття членства в НАТО, відновлення державного суверенітету України над АРК, а Угоду про асоціацію України з ЄС визначає основою необхідних реформ.

У документі також закріплені положення щодо готовності коаліції до скасування депутатської недоторканності, підвищення ролі парламентаризму, зокрема, в частині захисту прав громадян, які проживають на Донбасі та в тимчасово окупованому Криму.

 

27 листопада 2014 р. під час урочистого відкриття першої сесії ВРУ  VIIІ скликання було створено коаліцію депутатських фракцій у складі «Блоку Петра Порошенка», «Народного фронту», Об’єднання «Самопоміч», Радикальної партії Олега Ляшка та ВО «Батьківщина». До неї ввійшли 302 депутати, що склали конституційну більшість.

Підписана Коаліційна угода визначає програму дій Верховної Ради України на коротко- та середньострокову перспективу та є основою для проведення глибинних реформ у політичній, економічній, військовій та соціальній сферах, питаннях подальшої децентралізації виконавчої влади в Україні. Документ максимально враховує виборчі програми політичних сил, що ввійшли до коаліції.

Регламент коаліції:

-          разом з Регламентом ВРУ та Конституцією України формують порядок і організацію діяльності Коаліції депутатських фракцій.

-          Вищим керівним органом Коаліції є Загальні збори, які є правомочними за умови участі в них не менше 2/3 від загального складу Коаліції та більшості народних депутатів від складу кожної фракції, що сформували Коаліцію. До виключних повноважень Загальних зборів Коаліції належить: внесення пропозиції Президенту України щодо кандидатури Прем’єр-міністра України; прийняття рішення про внесення змін до Коаліційної Угоди; прийняття рішення про припинення коаліції.

-          до Ради Коаліції входять по 3 представники депутатських фракцій, що сформували Коаліцію. Одним з представників депутатської фракції в Раді Коаліції є голова цієї фракції. Керівники депутатських фракцій - учасників Коаліції почергово виконують обов'язки Координатора Коаліції.

-          з огляду на принципові політичні розбіжності приєднання до Коаліції депутатської фракції «Опозиційний блок» є неможливим. Також до складу Коаліції не можуть входити депутати, які голосували за т.зв. «закони 16 січня».

-          для парламентської опозиції більшість гарантує неухильне дотримання законодавчої процедури, що дозволить народним депутатам від опозиції впливати на процес прийняття рішень. Також передбачається запровадження «Дня опозиції» 1 раз протягом 1 пленарного тижня. Представникам опозиції також гарантується право брати участь в роботі парламентських комітетів та міжпарламентських делегаціях на засадах пропорційного представництва.

 

Реформи, провадження яких передбачено в Коаліційній угоді, відображають програму дій Уряду та суспільства, синхронізують законотворчу діяльність з представленою Президентом України «Стратегією реформ – 2020», уніфікують засади приведення законодавства у відповідність до стандартів ЄС, НАТО, ГРЕКО та ВООЗ. Угода про асоціацію України з ЄС є основою таких реформ.

1)      реформування засад діяльності парламентаризму:

-          відновлення довіри до парламентаризму шляхом відкритого і ефективного процесу законотворчості, скасування недоторканності та формування підзвітності обранців перед українським суспільством.

-          відмова від змішаної (пропорційно-мажоритарної) виборчої системи та запровадження пропорційної системи виборів до ВРУ (за відкритими списками). Водночас, мажоритарна система діятиме для місцевих виборів на рівні сільських та селищних рад.

2)      реформування системи національної безпеки та оборони:

-          відновлення політичного курсу на інтеграцію України до євроатлантичного безпекового простору та набуття членства в НАТО;

-          оновлення законів України «Про Службу безпеки України», «Про оборону», «Про правовий режим воєнного стану», Стратегії нацбезпеки та Воєнної доктрини України, передбачивши в останній термін «вірогідний противник» з чітким окресленням критеріїв визнання певної держави таким;

-          розробка і прийняття ВРУ Концепції інформаційної безпеки, Програми розвитку ЗС України, Програми розвитку озброєнь та військової техніки, встановлення мінімального рівню видатків на оборону не менше 3 % ВВП. Перехід до стандартів НАТО (STANAG) – до 2019 р., протягом IV кварталу 2015 р. – організація співробітництва в галузі розробок озброєння та військової техніки з іноземними виробниками (ЄС, Канада, США, Південно-Східна Азія).

-          всебічна протидія діяльності окупаційних влад Криму та Севастополя, незаконних терористичних угруповань, які діють на території Донецької та Луганської областей;

-          подання міжнародних позовів проти РФ в інтересах держави Україна, підприємств державної та іншої форм власності та громадян України, що постраждали від окупації Криму та військових дій на сході держави;

-          законодавче закріплення статусу вимушених переселенців.

3)      продовження реформи Конституції України з урахуванням висновків Венеціанської комісії.

4)      оновлення влади та проведення антикорупційної політики:

-          всебічне виконання «антикорупційних законів», створення з січня 2015 р. Національного антикорупційного бюро України (НАБ), Національного агентства з питань запобігання корупції;

-          прийняття комплексних змін до законодавства щодо забезпечення прозорості партій та виборчих кампаній згідно з рекомендаціями ГРЕКО.

-          ліквідація корупційних схем у державному секторі.

5)      створення некорумпованої, ефективної та належної системи правосуддя, що забезпечуватиме право на справедливий та неупереджений суд. Передбачено удосконалення діяльності Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, системи відбору кандидатів на посади суддів, публічне обговорення кандидатур на посади суддів ВСУ та КСУ. Також підвищуватимуться гарантії професійної діяльності адвокатів, забезпечуватимуться рівні права прокурорів та адвокатів у судовому процесі.

6)      реформування системи органів правопорядку включатиме формування нової системи МВС, створення Національної поліції (поліція громадської безпеки, кримінальна та спецпризначення), усунення дублювання повноважень, створення муніципальної (за кошти місцевих бюджетів) та Військової поліції (виявлення кримінальних правопорушень, здійснення досудового слідства у умовах воєнного стану). Також буде реформовано систему кримінальної юстиції в частині діяльності органів правопорядку. Слідчі функції органів прокуратури та СБУ перейдуть до Державного бюро розслідувань.

7)      у частині формування державної служби європейського зразка пропонується прийняття нової редакції Закону «Про державну службу», що передбачатиме деполітизацію та професіоналізацію держслужби, запровадження виключно конкурсного відбору на посади держслужби, розвитку вищого її корпусу. Протягом 2015 р. передбачається розробка та затвердження Державної концепції електронного врядування України, прийняття відповідного законодавства та реформування системи електронного цифрового підпису.

8)      реформування публічних фінансів включатиме створення єдиного органу для попередження, виявлення, розкриття та розслідування економічних злочинів проти держави – Служби фінансових розслідувань. На виконання зобов’язань України, визначених Угодою про Асоціацію з ЄС, передбачається запровадження системи електронних держзакупівель, спрощення процедур для учасників тендерів.

9)      у сфері регуляторної політики очікується забезпечення ефективного захисту прав приватної власності, гармонізація з законодавством ЄС положень українського законодавства щодо захисту внутрішніх та іноземних інвесторів, кредиторів. Протягом І кварталу 2015 р. очікується зменшення існуючої кількості податків до 9 (податки на прибуток; на додану вартість; з доходів фізосіб; акцизний податок; рентний платіж; на нерухомість (в т.ч. на земельні ділянки); екологічний; єдиний (в т.ч.фіксований с/г податок); мито).

10)  у галузі сприяння виходу української продукції на зовнішні ринки, розвитку транспортного потенціалу України, скорочення часу на імпортні та експортні процедури, впроваджуватиметься концепція «Єдиного вікна», перехід від адміністративного контролю до підтримки бізнесу.

11)  підвищення енергонезалежності України:

-          імплементація європейського законодавства в енергетичній сфері відповідно до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства, вимог Третього енергетичного пакету;

-          прийняття Національного плану дій з енергоефективності до 2020 р.

-          лібералізація електроенергетичного ринку шляхом переходу від моделі єдиного покупця до моделі прямих договорів між постачальниками та споживачами електричної енергії та балансуючого ринку (доопрацювання Закону України «Про засади функціонування ринку електричної енергії України», у т.ч. до вимог Третього енергетичного пакету, та його впровадження).

-          протягом 2015-2016 рр. впроваджуватимуться європейські стандарти корпоративного управління державними енергокомпаніями відповідно до рекомендацій ОЕСР. Починаючи з 2015 р., формуватиметься нормативно-правова база для підвищення безпеки ядерних реакторів, перетворення об’єкту «Укриття» на екологічно безпечну систему.

-          збільшення імпорту газу з ЄС шляхом розширення технічних можливостей постачання за напрямом європейського газотранспортного коридору «Північ-Південь», поступове введення в дію вимоги про те, що річний обсяг імпорту природного газу, нафти/нафтопродуктів та вугілля в Україну з одного джерела не може перевищувати 30%.

12)  у соціально-гуманітарній сфері передбачається запровадження обов'язкового загального державного медичного страхування як складової системи соціального страхування, встановлення єдиних принципів нарахування пенсій в Україні, зниження єдиного соціального внеску; створення сучасної і справедливої системи адресного надання пільг і компенсацій в Україні, запровадження системи аудиту соціальних виплат. Також передбачається остаточне скасування системи пільг та привілеїв для усіх посадовців і створення належної системи соціального захисту учасників АТО та вимушених переселенців.

13)  реформування сфери освіти:

-          ухвалення Закону «Про освіту»; перехід до 12-річного терміну здобуття середньої освіти;

-          стимулювання наукової та інноваційної діяльності молоді, зближення університетської та академічної науки, підтримка спільних комплексних наукових проектів за участі виконавців від академічного та університетського секторів;

-          входження України до Європейського дослідницького простору, набуття статусу асоційованого члена Рамкової програми ЄС «Горизонт 2020», створення умов для довгострокового (понад рік) стажування українських учених за кордоном, підтримка наукової присутності України у Антарктиді.

14)  у частині захисту національного інформаційного простору планується повноцінний запуск суспільного ТБ та радіо, проведення роздержавлення друкованих ЗМІ державної та комунальної форм власності, посилення відповідальності за перешкоджання журналістської діяльності, у тому числі фотокореспондентів та операторів. Ліквідація комісії з питань захисту суспільної моралі як державної інституції. З метою зміцнення позитивного іміджу України закордоном буде створено мережу іномовлення, запроваджено належне фінансування українських культурних центрів, просування українського культурного продукту.

15)  мовна політика відтворюватиме гарантування державою свободи використання будь-якої мови в приватному житті з одночасним забезпеченням неухильного використання української як єдиної державної на всій території України. Буде також посилено стимулювання іноземних мов, у першу чергу, мов країн-членів ЄС.

16)  реформа системи охорони здоров’я охоплює питання популяризації здорового способу життя, реорганізації структури МОЗ відповідно до європейських норм і принципів, створення Центру реформ у системі охорони здоров’я з максимальним залученням до нього представників громадськості. Якісна та доступна медицина включатиме стимулювання розвитку первинної медико-санітарної допомоги, створення єдиного простору медзакладів, розвиток телемедицини, запровадження єдиного інфопростору для збору, обробки та прогнозування клінічних і фінансових даних, єдиного реєстру пацієнтів та їх медичних даних, заборону реклами лікарських засобів. 2015 р. стане транзитним роком у проведенні реформи закупівель вакцин та лікарських засобів за кошти державного бюджету України, буде проведено закупівлю ліків та вакцин через міжнародні агенції ВООЗ та ЮНІСЕФ із залученням фахівців USAID.

17)  для ефективного забезпечення реформи у сфері довкілля планується поетапне приведення чинного законодавства до директив ЄС, впровадження яких є невід'ємною частиною виконання Угоди про асоціацію України з ЄС (додаток ХХХ до глави 6 «Навколишнє природне середовище» розділу V «Економічне і галузеве співробітництво»).

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux